Pokud jste nespokojeni s kvalitou poskytování zdravotních služeb nebo jiných činností souvisejících se zdravotními službami, obraťte se na Ilonu Francovou na e-mail: ilona.francova@alzbeta.cz
Nespokojenost je rovněž možné vyjádřit prostřednictvím stížnosti podle zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejího poskytování.
Stěžovatel ve stížnosti vedle detailního popsání předmětu stížnosti uvede své jméno a příjmení, datum narození, kontaktní adresu pro doručování (poštou) a podpis. Osoba, která podává stížnost, má povinnost prokázat svou totožnost a skutečnost, že je oprávněným stěžovatelem.
Písemnou stížnost lze také předat službu konajícímu zdravotnickému pracovníkovi (lékař nebo sestra) daného oddělení.
Stížnost lze podat také ústně ve stanoveném termínu po předchozí dohodě s manažerem vzdělávání, řízené dokumentace a interního auditu. O ústně podané stížnosti sepsán se stěžovatelem záznam, který splňuje náležitosti stížnosti. Sepsaný záznam parafuje stěžovatel i zapisovatel.
Stížnosti vyřizují vedoucí zaměstnanci nemocnice v součinnosti s příslušnými zaměstnanci nemocnice.
Zaměstnanec vyřizující stížnost je povinen navrhnout stěžovateli ústní projednání stížnosti, pokud je to s ohledem na charakter stížnosti vhodné.
Stížnost musí být vyřízena do 30 dnů od jejího obdržení. Tato lhůta může být odůvodněně prodloužena o dalších 30 dnů. Jde-li o stížnost, k jejímuž vyřízení je nemocnice nepříslušná (např. náleží jinému poskytovateli zdravotních služeb či zdravotní pojišťovně), je povinna ji do 5 dnů ode dne jejího obdržení postoupit věcně příslušnému subjektu. O prodloužení lhůty a postoupení stížnosti nemocnice stěžovatele informuje.
Podání stížnosti nesmí být osobě, která ji podala, nebo pacientovi, jehož se stížnost týká, na újmu.
Stěžovatel má právo nahlížet do stížnostního spisu a pořizovat z něho kopie na vlastní zařízení či za poplatek za pořízení kopie dle platného ceníku nemocnice. Nahlížet do stížnostního spisu lze ve stanoveném termínu po předchozí domluvě s recepcí nemocnice.
Pokud stěžovatel s vyřízením stížnosti nesouhlasí, může podat stížnost příslušnému správnímu orgánu, který nemocnici udělil oprávnění k poskytování zdravotních služeb. Tímto správním orgánem je Magistrát hlavního města Prahy, Odbor zdravotnictví, adresa: Jungmannova 35/29, 110 00 Praha 1. Zároveň uvede důvody nesouhlasu s vyřízením stížnosti nemocnicí.
Právo podat stížnost podle jiných předpisů není těmito pravidly dotčeno.
Osobou blízkou je příbuzný v řadě přímé, sourozenec a manžel, partner podle jiného zákona upravujícího registrované partnerství; jiné osoby v poměru rodinném nebo obdobném se pokládají za osoby sobě navzájem blízké, jestliže by újmu, kterou utrpěla jedna z nich, druhá důvodně pociťovala jako újmu vlastní. Má se za to, že osobami blízkými jsou i osoby sešvagřené nebo osoby, které spolu trvale žijí.